El passat 18 de gener es va celebrar a Can Gavarra la sessió de treball de presentació de resultats agregats del I Programa de diagnòstics logístics a empreses de la Riera de Caldes.
El programa es va iniciar el darrer trimestre del 2015 amb la voluntat d’ajudar les empreses del territori a determinar les possibilitats d’optimització dels costos de la cadena d’operacions (logística i producció), a ser més competitius i a millorar la productivitat de les empreses. A partir del diagnòstic, determinació dels punts forts, mancances i millores personalitzades a la cadena de subministrament de les empreses analitzades s’han plantejat propostes de millora adaptades als resultats de l’anàlisi. Des de l’inici del programa a finals del 2015, la consultoria especialitzada en l’àmbit logístic DIAG-3, que ha col·laborat portant a terme els diagnòstics mitjançant reunions i trobades amb les empreses, ha realitzat 20 diagnòstics.
A la sessió de treball hi van participar els Srs. Oriol Laporte i Xavier Calpena, consultors de DIAG-3 responsables de portar a terme els diagnòstics de Supply Chain, i algunes de les empreses que han sigut diagnosticades en el Programa.
Algunes de les principals conclusions que ens ofereix l’informe, i aplicades als processos logístics de les empreses, tenen a veure amb la necessitat de promoure la prevenció de riscos laborals, de millorar metodologies i processos (o implementar-los, fins i tot) i d’intensificar la formació en diferents àmbits concrets i adreçada també a determinats perfils.
L’informe evidencia el diferent grau de percepció que tenen les empreses sobre la seva gestió logística. Curiosament, aquelles que s’autoavaluen amb qualificació més elevada acaben essent les que els consultors puntuen més baix, i a la inversa.
L’informe també posa de manifest el diferent grau de professionalització de la Supply Chain de les empreses analitzades, amb una visió de la cadena de subministrament més àmplia (com requereixen l’entorn i gestió empresarial actuals) o menys àmplia (visió més tradicional i amb poca orientació al client i a la gestió per processos).
Podeu accedir a aquests resultats agregats: