
Els dies 7 i 8 de juliol ha tingut lloc la primera edició de BforPlanet on s’ha abordat l’aplicació dels Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS) en l’àmbit empresarial on s’han reunit 40 empreses i més de 80 experts i institucions internacionals en el recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona amb una assistència de més de 1.000 visitants de manera presencial i de 4.000 persones, de 38 països, que han seguit les ponències del congrés a través de la plataforma en línia.
BforPlanet pretén crear una plataforma per a l’avanç de les aliances SDG en l’esperit de l’objectiu 17: reforçar els mitjans d’implementació i dinamitzar l’associació global per al desenvolupament sostenible.

L’esdeveniment ha celebrat conferències en tres àmbits sota els noms Be Inspirational, Be Proactive i Be Synergy per fer visible les estratègies corporatives en l’àmbit de la sostenibilitat i els ODS i exemples d’activitat empresarial al voltant dels ODS i de com la sostenibilitat i l’economia circular poden generar noves oportunitats i nínxols de negoci en àmbits com la mobilitat, generació i ús d’energies renovables, canvis en l’estil de vida i alimentació, l’eficiència energètica, la reutilització, el reciclatge o la desmaterialització, entre altres.
Bforplanet ha convertit Barcelona en el centre del debat sobre sostenibilitat amb la participació d’experts, alts càrrecs polítics, directius d’empreses i representants d’institucions i organismes internacionals com World Bank, OCDE, ONU, UE, Ajuntament de Barcelona, Govern d’Espanya, Generalitat de Catalunya o World Wild Fundation, i empreses com Amazon, Agbar, Danone, Coca-Cola, PepsiCo, Unilever, Renfe o BBVA, entre altres.
El congrés ha posat de manifest la necessitat d’apostar de manera ferma des de l’àmbit privat pel compliment dels ODS en el futur més immediat, i d’impulsar la recuperació econòmica després de la pandèmia fomentat un desenvolupament sostenible mitjançant l’establiment d’aliances sòlides i transversals entre governs, empreses i societat.