Can Gavarra
  • Inici
  • Oferta formativa logística
  • Biblioteca digital
  • Desenvolupament empresarial
    • Servei de consultoria
  • Contacte

L’orientació al client i el mapa d’empatia.

julio 17, 2017
by LOGINCAT
0 Comment

En aquesta era de transformació digital i de la Logística 4.0 en que ens trobem immersos, parlem de tecnologia, de realitat virtual, de realitat augmentada, de big data. Parlem d’optimitzar processos, parlem d’eficiència, parlem de Lean management, de sostenibilitat i d’economia circular.

En l’àmbit logístic, tots aquests paràmetres es van incorporant al dia a dia: es persegueix optimitzar rutes, optimitzar càrregues, aconseguir una absoluta traçabilitat del producte, gestionar la logística inversa i els residus, i es planteja com utilitzar el big data per preveure la demanda del client final.

El client final! Enmig de tanta tecnologia i tanta informació sovint podem caure en el parany de descuidar el client. Esdevé més necessari que mai assolir a les organitzacions un clar enfoc i orientació al client, de manera que cal aconseguir que cadascuna de les persones que intervenen al complex procés que transcorre des que es planteja una demanda per part del client fins que aquesta és satisfeta, tinguin plena consciència de la rellevància, impacte i valor que el seu treball té en la resolució de les expectatives del client.

A tal efecte, una eina que pot ser molt útil és el mapa d’empatia. El mapa d’empatia és una eina de design thinking que ens ajuda a posar-nos a la pell del client, fent un exercici de reflexió sobre:
– Què veu al seu entorn
– Què diu i fa
– Què escolta
– Què pensa i sent
– Quins són els seus principals esforços i frustracions
– Quins resultats obté

Prèvia identificació, definició i segmentació del client, es tracta de situar-lo al centre del mapa (humanitzar-lo, posar-li cara, pot ajudar posar-hi una foto d’una persona) i d’anar resolent les qüestions indicades en base a la possible relació del client amb el nostre producte/servei. Es tracta, en definitiva, d’omplir de forma realista la plantilla que adjuntem i de tenir-la sempre present, per assolir una màxima empatia des de qualsevol punt de la cadena de valor amb el client.
L’eina ha de ser necessàriament dinàmica per tenir sentit, i caldrà anar-la adaptant als lògics canvis que aniran sorgint al llarg del temps.

Social Share
  • google-share

Menú de categories

Actualitat

CAP A LA TRANSPARÈNCIA DE LA SUPPLY CHAIN
Jul 28, 2022
FÒRUM SECTORIAL EMPRESARIAL LOGÍSTICA I TRANSPORT
Jun 30, 2022
SIL Barcelona 2022 tanca amb 12.152 assistents
Jun 27, 2022
Tendencies logístiques més importants per a 2022
May 30, 2022

Agenda

Jornada Job &Talent Logistic
Feb 16, 2023
SERVEI BIBLIOTECA DIGITAL
Oct 27, 2022
GETTING CONTACTS LOGISTIC 2022
Oct 26, 2022
Estalvia costos integrant el transport dins la cadena de subministrament
Oct 11, 2022

Hem llegit a internet

Jornada Job &Talent Logistic
Feb 16, 2023
SERVEI BIBLIOTECA DIGITAL
Oct 27, 2022
GETTING CONTACTS LOGISTIC 2022
Oct 26, 2022
Estalvia costos integrant el transport dins la cadena de subministrament
Oct 11, 2022
Logincat Ajuntament de Polinyà
Inici
Logincat
Desenvolupament empresarial
Formació
Novetats
Publicacions
Contacte
Tel. 937 281 110
c/ Camí de Can Gavarra, 2
Polígon industrial de Llevant
08213 Polinyà - Barcelona
cangavarra@ajpolinya.com

Developed by AGS Brand Development
Amb la colaboració de:
Diputació de Barcelona Generalitat de Catalunya Unió Europea